onsdag, november 15, 2006

3:an ska hem

Detta mörker. Jag förstår inte varför det måste vara så här. Överhuvudtaget.

Grått och mörkt. Till råga på allt har dom monterat ner lyckstolparna på gatan utanför.

I Centrifug i går spelades bl.a Nina Ramsby. Jag ska införskaffa hennes skivor så kommer det absolut mer Nina.

I skallen och kroppen är jag trött, som alltid så här års. Jag ska försöka släpa mig till morgondagens föreläsning. Jag ställer klockan på förtielva timmar i förväg så ska det nog gå.

Sama är klar för IFK. Det är bra. Blomma kan också vara det till helgen. IFK lär ha erbjudit ett 2-årskontrakt. Blomma vill ha tre. Det får han. Erbjöd dom Diogo tre år så ska jävlarimej Blomma ha minst det.

Men någon offensiv mittfältare verkar det skita sig med. Olsson kommer inte. Inte heller Bjurström och knappast Pligg i dagsläget.

Micke-Magi får börja ragga brassar framåt mars.

I dagens lokalpress är det ganska kul att läsa hur Micke Magi ångrar hur dom släppte Blomma men att han ändå försvarar att han släpptes. Som om IFK gjorde allt för att behålla honom. Jorrå, halverad lön efter Blommas kanonsäsong var ju verkligen befogat.

Det har han fått äta upp, Micke-Magi och jag hoppas av hela mitt hjärta att det där treårskontraktet innehåller massvis av bonusar som kompensation. Den här gången måste IFK visa att dom verkligen vill ha Blomma.

3:an ska tillbaka till Parken.

IFK:s lagkapten ska komma hem.

Innermittfältet med Sama & Blomma har jag efterlyst i flera år. Nu kan det bli verklighet.

Inga kommentarer: