söndag, mars 01, 2009

Söndagmåndagtext

Jaha såvare mars.
Ännu en helvetisk månad har vi bockat av.
Nu återstår inte så mycket lidande innan det riktiga livet är här.

Vårtecken?
Ett säkert vårtecken brukar ju vara Brynäs och kvalserieångest.
Nu blir det slutspel istället.
Känns ovant.
Slutspelsskägget och hockeyfrillan är på G.

Har ännu inte sett en enda av IFK:s träningsmatcher.
Dom har inte förlorat ännu.
Det betyder säkert någonting.
Nästa onsdag ska jag dock kila ner till konstgräset.
1-1 borta mot Hammarby var ju roligt.
Sägs att Bergort infört försvarsspel.
Sepåfan.

Vill helst inte prata om Arsenal idag.
I veckan klippte vi Simons kära Roma med 1-0 men ligaspelet är ju ett skämt just nu.

Och i veckan var det tur och retur Linköping.
Det snöar alltid när jag är i Linköping.
Visserligen bara ½ snökorn på min axel men ändå.

Det är segt på lägenhetsmarknaden.
Vill verkligen hitta nåt innan sommaren men det verkar kärvt.

Krunegård!
Jag var bara tvungen att småskrika det.
Killen har gjort ju en grym platta om man verkligen lyssnar.

Såg ni dokumentären om Olle Ljungström?
Tror nog det behövs en Ljungström-platta i samlingen.

Lyssnade häromdagen på Radioteaterns version av Tintin och det hemliga vapnet.
Jag har en liten dröm att producera nyversioner av Tintin i ljudform men det är nog lätt att det blir väldigt dåligt. Som radioteatern. Tintin låter som en 14-årig skolpojke och kapten Haddock låter..ja inte som Haddock om vi säger så. Det minsta man begär är whiskeyröst.

Jo jag har handlat på bokrean. Fast online.
Jag var inne i en bokaffär i måndags, det låg stora presenningar över böckerna med gula lappar. Jag petade lite på en bok men då reste sig en muterad bokmal ur presenningen och gapade med sina blodtörstiga käftar STOPP HÄR NI FÅR INTE HANDLA BÖCKER MED GULA LAPPAR FÖRRÄN DEN 24 FEBRUARI KLOCKAN 00:00:00 PIIIIIIIIIIIIIIIP.

Så jag gick hem och skar upp lite gurka istället.

Inga kommentarer: