fredag, mars 20, 2009

Ett stilla sommarregn

Tyvärr har jag inte varit så aktiv med att leta upp ny musik sedan jag slutade göra radio men ibland hittar man tillbaka till sina favoritställen för nya musiksläpp. Som till exempel Webbedhand Records som är en guldgruva om man som jag gillar ambientiska ljudlandskap. Såna spelade jag ofta när jag sände radio och hade jag sänt radio ikväll hade jag utan tvekan spelat den låt jag nu istället sitter här och skriver om snart.

The Nature Of Light är en personlig favorit när vi talar om ambient. Tidigare gav dom ut en skiva som hette A lullaby for Madisen. Den är fylld av ett ljudlandskap med regn, skog och fåglar och jag spelade nog hela skivan nån gång i radion.

Nu har det kommit nytt. Initiate dream sequence. En utgåva som är ett enda långt spår. Det är alltså nästan en timme med ljudet av skogen, regnet och naturens andra ljud. Du kan blunda och föreställa dig att du hör alltsammans under en sommarnatt som kanske var den bästa någonsin. Du får här chansen att somna till ett sommarregn. Redan nu.

The Nature Of Light - Serenade.

Inga kommentarer: