tisdag, mars 17, 2009

Då är hockey riktigt kul

Är i Linköping några dagar. Kunde då inte undgå att se LHC:s kvartsfinal 7 mot Skellefte. När det är en helt avgörande match mellan två lag som krigar tills dom stupar och matchen går till tre (!!) övertidsperioder, ja då är ishockey riktigt kul. Åtminstone som neutral. Som Brynäsare minns jag ju otaliga saker som gått sönder genomåren under dessa sudden deaths. Fast Brynäs brukade oftast vinna dom där övertidsmatcherna vill jag minnas. Särskilt mot Luleå 93 och 95 minns jag eller Roger Kyrö (numera coach i Luleå) som avgjorde en semifinal mot Modo som fick mig att i stort sett springa ut på gatan i glädjeyra.

Nåja. Kommentatorn påstodd dock igår att hockey är överlägset i matcher som igår. Nu ska vi väl behärska oss en smula. Roma-Arsenal. Straffläggning. Någon som minns?

Jag var f.ö ett enda mål från att få in Bomben. Hade Linköping orkat göra 3-1 hade jag fått in nåra hundringar då jag satte 4-2 till HV71 mot Timrå.

Idag har är det sol och strålande väder här på slätten. Låt oss kalla detta för vår.

Inga kommentarer: