tisdag, mars 10, 2009

Fotbollens dag

Jag sitter här med en kopp rykande hett kaffe i min Haddock-mugg. Ser ut över ett lätt snöfall. Jag hoppas jag slipper snöblask i morgon när jag äntligen ska göra min årspremiär på Parken. IFK Norrköping-FC Inter blir min första match för året. Undrar om Zlatan kommer till spel.

Hittils har resultaten varit överraskande bra. IFK har spelat 1-1 mot Hammarby och 2-2 mot Djurgården i Stockholm. Såna resultat var dom inte i närheten av under fjolårets skämtsäsong. Träningsmatcher ska man inte dra några som helst slutsatser av men det lovar ändå gott. Ska bli spännande att se om IFK verkligen har fått en spelidé i morgon.

Morgondagen innehåller annars Roma-Arsenal. En match med mycket prestige. Ska vi säga 1-1?

Så var hockeysäsongen över. Jag gjorde mig själv till åtlöje genom att betala 109:- för Brynäs-Färjestad igår. Konstaterandet om att hockey är en skämtsport kvarstår. Färjestad hade två målchanser och gjorde fyra mål. När Brynäs vassaste spelare fortfarande heter Ove Molin är det nåt som inte riktigt stämmer.

Med det kan vi hälsa våren välkommen. Första IFK-matchen och sista Brynäs-matchen är sannerligen ett rejält vårtecken.

Inga kommentarer: