måndag, december 29, 2008

Uppror & krig

Det har inte ens hunnit bli 2009 innan ny turbulens råder på Ektorpsgatan. IFK Norrköping har utan kommunikation bestämt att Peking Fanz ska placeras på ena kortsidan. Den saken är väl inte så mycket att orda om. IFK är idag mer ett företag än ett fotbollslag och måste kränga dyra biljetter till så många som möjligt. Det förstår jag men att man går så långt att försöka dra bort de rabatterade priserna för PF som man nu ska ha gjort är för jävla illa och så lågt så lågt.

Det och den bristande dialogen har nu fått fanzens bägare att rinna över till den grad att man inte kommer bedriva någon klackverksamhet på Parken 2009 förrän IFK vill samarbeta.

Jag suckar i min lilla vrå och skakar på huvudet. Vad sysslar IFK med? Det är som om dom ser sina supportrar som sin motståndare istället för vad dom är. Och vad är dom då? Jo, det är supportrarna som är och gör IFK Norrköping. Spelare och ledare kommer och går. Fanzen består.

Hur var Parken innan PF gjorde entré? Tyst som i öken, kan jag besvara min egen fråga med. Ordförande Lundin förstår nog inte skillnaden men fråga Blomma. Han var ju med innan PF och kan nog beskriva hur det är att lira inför en totaltyst Idrottspark där ljudet från snuslock som stängs igen hörs jämfört med en sjungande sektion.

För min egen del kommer jag inte ingå i någon klack huruvida den här frågan får en lösning eller inte. Jag kommer sitta i publikhavet (??) och sörpla på ett förmodat skitäckligt kaffe. Jag skulle gärna göra det till inramningen av Peking Fanz på Östra läktaren.

Nu verkar det bli tyst och öde på Parken igen.
Synd, jävligt synd och jävligt, jävligt korkat IFK Norrköping.

Man ska inte såga av grenen man sitter på.

Inga kommentarer: