måndag, december 29, 2008

Julen 2008

Inleddes med stickande gran, julöl och den traditionella skinkmackan på kvällen den 23:e.

Julafton inleddes med SNÖ! Otroligt. När jag steg upp på julaftonsmorgon föll ett stilla snöfall som på beställning. Vackert och jag satt med mitt julkaffe i julmuggen och såg ut över det och blev en smula nostalgisk som jag alltid blir när snö faller.

Julaftonen fortskred med för mycket av allt, julmusik med vinylens underbara rasp. Juletid från 1970 hette bestämt skivan som snurrade.

Syster tyckte dock att raspet tog över musiken och hela julbordet med kanske.

Det fick bli CD senare.

Karl-Bertil på teven. Gunnar Svenssons musik är jag lyrisk över.

Klappar delades ut. Jag fick bl.a Henrik Fexeus bok "Konsten att läsa tankar" Ni vet killen som är programledare i tv:s Hjärnstorm. Produceras här i Norrköping. Bara en sån sak.

Läst har jag gjort i jul. Troligen mer än under hela året. Under tre nätter läste jag ut Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" Jag kunde inte sluta läsa. Den kommer som film på bioduken i februari.

Julafton avslutades med julgröt. Sedan följdes ett par dagar i absolut stillhet.

Förkylningen jag hade i kroppen före jul har avlösts av slem. Jag är en vandrande slempropp.

Det är inte trevligt alls.

Host & harkel.

Fotbollstittande blev det en del också med olika resultat. Det brukar ju bli det.

Nu dunkar min skalle så jag ska avsluta julen 2008 genom att invänta nyåret.

Amatörernas egna julafton.

AJÖ.

Inga kommentarer: