fredag, december 05, 2008

In från regnet

Vänta nu. Stopp här. Den rubriken har jag brukat tidigare. Herregud. Dags att lägga ner kanske. 483 inlägg av dynga. Jag ska fundera på saken. Ett nyårslöfte till er kanske? Jag lägger av. I sinom tid. Nån gång. Inte nu. Hah.

Men det regnar i Norrköping. I Linköping fanns det snö. Jag vill gärna ha lite decembersnö. Det vore väl trevligt. Så länge jag kan sitta här inne med en kopp espresso och se ut över det. Det är inte lika stämningsfullt att se ut över grådaskmisären och lervällingen.

Vissa av er som har oturen att läsa här ibland kanske vet att jag är något av en radiot. Jag älskar radio. Förr älskade jag att lyssna på radio. Nu finns det, åtminstone i svensk radio bara skräp så jag sänder hellre än lyssnar. Jag hade en gång (ja för bara nåt halvår sen) ett radioprogram som hette Centrifug. Det finns att hitta här till höger i listan om nån skulle vara intresserad. Jag kan kanske avslöja, för mig själv och kanske för några fler att det kan bli en ny Centrifugisk vår. I podradio version. Efter nyår kan det bli verklighet.

Jag har saknat att göra radio faktiskt. Det är nästan det roligaste jag vet. Inte så konstigt. Det är ju löjligt kul. Är det? säger du och ser tveksam ut. Jag återkommer till radioplanerna en annan gång.

Till sist. Det är alltid lika skönt att se Brynäs piska dit laget från östgötaslätten. När Brynäs vinner över LHC njuter jag i fulla drag och från Linkeboda är det tyst, så tyst...

Inga kommentarer: