lördag, augusti 02, 2008

Sommarens sista smak?

Gårdagen var magnifik. Kent i Lejongropen. Dagen var varm och klibbig och solen gick nästan inte ner. Idag är det ett annat uppvaknande. Grå himmel och regn som faller. Var det kanske sommarens sista smak igår? Där stal jag en lysande låttitel av Lasse Lindh.

Låtlistan igår var grym. Visst saknade man vissa alster men man kan väl inte få allt.

Att knappa två timmar kan fullständigt flyga iväg är dock en gåta. Jocke Berg avslutade konserten med att tacka för i sommar och påpekade att det kommer dröja ett bra tag innan vi ser Kent igen eftersom dom skulle ha fullt upp med gräsklippning framöver.

Bäst igår: Socker, Generation X, 747 & Mannen i den vita hatten.

Idag är det tid för återhämtning och att smälta intrycken från igår. Det tillsammans med några
fotbollsmatcher, Tv4 Sport visar tydligen Emirates Cup. Det var ett trevligt initiativ och lika trevligt att Canal Plus visar Amsterdam Tournament nästa helg. Gött att mina lördagar fylls med Arsenal igen och gött att man äntligen får se enda laget i mitt hjärta som faktiskt vinner då och då...

Nu verkar det också som att Togobayor bestämt att han ska stanna i Gunners. Tänk, det fanns en tid när kontrakt faktiskt betydde något eller vad säger du Christina?

Nu ska man inte tro ett ord vad den idiotiska skvallerpressen dyftar men ingen rök utan eld osv..

Anfallet med Togobayor, RvP och dansken kommer göra sina mål. Hur det går till när dansken gör sina mål har jag inte riktigt förstått. Killen är ju en teknisk katastrof. Ungefär som Mattias Flodström men jävlar vad mål han kunde göra..

På tal om Floda. 2001. Stadion. DIF-IFK. Ställningen 0-1 i 90:e minuten då IFK får hörna och Floda ENSAM i straffområdet mot 6-7 Djurgårdsspelare vinner luftduellen och knoppar in 0-2..repris på tisdag?

Nej, knappast.

Floda har ju lagt av.

Men nu var det ju Arsenal jag skrev om.

Jag ser fram emot säsongen även om det stör mig en smula att Wenger inte tycks värva en
defensiv innermitt samt det faktum att Senderos fortfarande är kvar.

Inga kommentarer: