söndag, augusti 31, 2008

Jag hatar inte alls söndagar

Helgen och söndagen i synnerhet går i fotbollens tecken. Idag har jag haft möjlighet att se på fotboll från 14.30 till 23.00. Det har jag inte. Så mycket klarar inte ens jag men nu när alla ligor dragit igång finns det ett smörgåsbord av fotboll som man kan välja och vraka bland och som söndagsnöje är det väldigt trevligt får jag tillstå.

Igår lekte Arsenal fotboll som lättade mitt hjärta något. Grabbarna kan ju. Nu fylls North Bank av röster som verkligen tror att Paddy Vieira återkommer i Gunners. Jag tror ändå inte även om det vore ganska roligt av nostalgiska skäl. Om det blir någon värvning överhuvudtaget får vi veta först om ca 24 timmar.

--------------------------------------------------------------------------------------------

IFK Norrköpings öden oroade mig inte alls den här söndagen. Jag har tyvärr insett att mitt IFK-hjärta har gett upp och visst. 0-2 i Halmstad. Positivt ändå att Sama spelade sina första minuter sedan i oktober men nu är det försent, som Jocke Berg sjunger. Tro däremot inte att jag inte kommer infinna mig på Parken även under hösten. Jag går ju inte och kollar på IFK för att det är kul, som nån sa...kanske var det jag.

---------------------------------------------------------------------------------------------

På onsdag landar Sophie på min hallmatta. Jag orkar nästan inte vänta.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Söndagskvällens soundtrack är The Nature of Light och deras release A lullaby for MadisenWebbedhand.

Det är bara fullständigt fan bra och jag spelade en gång hela skivan, rättupponer i ett radioprogram som hette Centrifug.

Inga kommentarer: