måndag, juli 14, 2008

Synd om grabben

Jag tycker så synd om IFK:s brasse Daniel Bamberg. Killen är för bra för IFK Norrköping. Han lirar i en annan dimension än sina lagkamrater. Att han utöver att kvalitetsmässigt vara överlägset bäst så är han också den som springer mest, kämpar mest och visar mest hjärta.

Tack Bamberg, det har varit en fröjd att se dig i den vitblå tröjan. För din skull hoppas jag att någon klubb köper dig så du får spela fotboll i ett riktigt lag istället för med dom här tölparna.

Peking Fanz tålamod tog också slut idag. I andra halvlek var det tyst från Östra läktaren i ren protest. Självklart ska fanzen stå upp för IFK och försöka ge grabbarna energi men när det gång på gång ser ut som idag så rinner bägaren över och att stå i teve före matchen och säga att vi ska inte bjuda på något och sedan ge Sveriges bästa lag öppna gator och frilägen är bara pinsamt dåligt.

Stor humor bjöds vi dock på när Kalmar gjorde 0-3. Rönneklev och Bakiu krockade med varandra på en höjdboll så det stod härliga till.

Skrattattackerna från läktaren har inte tystnat ännu.

Ja, IFK är utskällda just nu och eftersom styrelsen måste agera för att rädda sitt eget skinn är inte Sören Cratz längre huvudtränare i IFK Norrköping. Det kan jag ta gift på. Välkommen tillbaka Mats Jingblad, red nu upp den här härvan är du snäll...

Eller varför inte låta Sulo ta över som huvudtränare. Han vet åtminstone hur man håller ihop en backlinje. Sulan & Gädda som nytt tränarpar kanske?

Men jag förstår inte hur det kunde gå så här illa faktiskt. Jag såg det inte. Fjolårets framgång i Superettan förblindade såväl föreningen som oss supportrar. IFK var hemskt effektiva då men hade egentligen inget eget spel då heller men man hade härförare och vinnarskallar. Det har man inte längre men en liten bättring kanske det kan bli när Sama gör comeback. Kanske kan ytan mellan försvaret och mittfältet minska från en ocean till en insjö åsminstone?

Nej, nu vill jag se att IFK byggs upp från grunden med sina duktiga juniorer.

In med Hellman, Lönn, Telo, Cakic & Haglund.

Det vill jag se.

Det kan OMÖJLIGEN bli sämre.

Tar vi verkligen mer pinnar än vad Derby County gjorde?

Inga kommentarer: