söndag, juli 13, 2008

Hur låter en solnedgång?

Sommarhimmel

Söndagen glider som molnen på himlen. Allt går i ett sommartöcken så långsamt och på sparlåga.
Jag vaknade i morse av sol. Igår dränktes vi som katter av det vräkiga regnet och folk sprang som myror som fått sin stack förstörd.

Nu sitter jag inne och hör på Esbjörn Svensson Trio. Så tragiskt med Esbjörns bortgång för en månad sedan men musiken lever vidare. E.S.T. ska jag spela i Centrifug nästa vecka.

Hörde också en akustisk version av det skotska bandet Camera Obscuras dunderlåt Books written for girls. På skivan Sunsets & Silhouettes utgiven av Plantingseedsrecords. Måste också spelas i kommande program.

Men ikväll tjutvå till tjufyra blir det annan musik. Somrig lättsmält solnedgångsmusik.

Solnedgång

Jazztoner från Italien och svenska Air France. Osså blir det en målande färgrik ambient med Marc Peterson.

Allt som passar en solnedgång i kvarteret Centrifug.

22 till midnatt hör du allt via denna länk.

Innan dess har vi sett Kalmar spela skjortan av mitt stackars IFK, jag står fast vid 0-7 samtidigt som det surras i stan att styrelsen kommer sparka Cratz och sätta in Jingblad som tränare igen.

Kan ingen sparka styrelsen istället?

Mitt IFK-hjärta har aldrig suckat högre.

SUCK.

Inga kommentarer: