torsdag, juli 10, 2008

Så här är det

Jag är varken förvånad eller besviken att IFK Norrköping förlorade igen, inte alls men att dom blir fullständigt upprullade av ett bottenlag i Superettan och inte visar några som helst tecken på att ha ett eget spel, det gör mig ännu mer frustrerad än vad jag trodde att jag kunde bli.

Det som är oroande är inte att IFK Norrköping åker ur allsvenskan igen, det som är oroande är hur klubben ska kunna klara ekonomin med den nya flashiga arenan som står klar till nästa års premiär.

Jag fattar det inte men en sak är väldigt positiv. Klubben kommer inte ha några pengar att köpa överbetalda spelare från hela vida världen utan tvingas äntligen att satsa på sina juniorer.

Framtiden borde redan vara här. Idag var unge Telo bäst i hemmalaget. Vad det nu säger.

Eller vad det säger att Jesper Blomqvist kan gå in mot ett "allsvenskt lag" och tillhöra dom främre på banan.

Det som är allra mest oroande är varför jag bryr mig så mycket. IFK är som en gammal flickvän som bedrar dig och pissar på dig gång på gång men ändå hur mycket du än spottar, fräser och skäller på henne så går du snällt tillbaka till nästa match.

IFK-Kalmar på söndag. Hur mycket tror ni jag får tillbaka på oddset om jag slänger in en hundring på 0-7?

Inga kommentarer: