måndag, april 07, 2008

Måndagstankar

Måndag morgon, jag hatar måndag morgon.
Den låtslingan snurrar i mitt huvud.
En vanlig sökning ger mig inget svar på vem det var som skrev dessa rättfärdiga rader.
Kanske är det en låt jag skrev i mitt huvud.
Kanske i sömnen.
-------------------------------------------------------------------------
Tre timmars webbradio hälldes ut igår. Ni som inte lyssnade missade bl.a en tillbakablick
på det förfärliga programmet Mangelpress och i Centrifugs två timmar hördes bl.a maraton-låtar med Sven Väth & The Orb. Dom sistnämda har en ny skiva ute. Den ska vi snart spela även i webbradion.

Låtlistan från igår finns förresten här.

Jag behöver mer mejl från er som trots allt lyssnar på detta. Skriv och berätta vad du vill höra i denna sagolika webbradio. Surfa in på Radjon och följ alla anvisningar så hittar du kanske rätt.
--------------------------------------------------------------------------
Det kommer att bli en helt ointressant hockeyvinter nästa år när Brynäs åker ur elitserien. Jag kan inte påstå att mitt engagemang är lika stort som dom där sista åren på 90-talet då laget spelade semifinaler och finaler och alla ostbågar mosades när det gick åt helvete men det är ändå jävligt tråkigt att det skulle gå så här. En Brynäsmatch en vardagskväll i mörka november eller januari var ju ändå ett sätt att få lite underhållning, nu verkar tiden för Brynäs vara ute. Men stopp nu, säger du - det är väl inte slut än? Jodå, säger jag. Ty Murphys lag nummer tre lyder 'Allt som kan tänkas att gå åt helvete kommer att gå åt helvete'
Grovt översatt.
---------------------------------------------------------------------------
Gamarna kraxar redan efter två förluster för IFK i Allsvenskan. Två matcher, t j u g o å t t a to go! Okej, IFK spelade verkligen inte bra igår i Gävle. Helt genomuselt faktiskt. Man stod och tittade på när Gefle passade runt bollen och så fort man fick tag i lädret slogs det undan i panik. Det kryllar av matcher före uppehållet. Elva omgångar ska spelas innan det blir ett uppehåll på ca två månader. Det är ju fanimej som två säsonger i en och faktum är att jag tror att det passar IFK ypperligt. Efter dom här 11 matcherna finns tid att förändra. Först och främst krävs en target som kan hålla i bollen. Sedan behövs en snabb försvarare och till slut behövs någon som kan spela fotboll.

Det här är inte Superettan. Något IFK:arna bryskt borde ha insett vid det här laget men i Superettan 2006 var det nästan samma läge, en drös med nya spelare som inledde taffligt och låg sist efter ett par matcher. IFK kommer bli bättre och bättre men man får inte halka efter för mycket redan i inledningen. Trelleborg hemma på onsdag är inte en ödesmatch likt dom Brynäs har spelat dom senaste månaderna. IFK riskerar inte sin existens om man torskar men tre pinnar vore väldigt välkommet för att få lite arbetsro, för inte tar IFK några pinnar på
Ullevi på lördag...Trots den insikten är jag sugen på att bege mig dit. Fotboll, Göteborg & Öl lockar.
----------------------------------------------------------------------------
Skivor. Nytt med Veronica Maggio. Jag gillade hennes debutplatta. Veronica har ett säreget sätt att förmedla sin souliga pop. Det är som en Stina Nordenstam i en Lisa Nilsson förpackning. Eller nåt sånt. Veronica landar snart i min skivsamling igen & Lisa Nilsson borde höra med Mauro om dom inte ska göra en platta ihop igen.
-----------------------------------------------------------------------------
Jag såg filmen med den pretentiösa titeln 'Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö' och hade vissa förhoppningar. Dom infriades inte. Det var en osmaklig seg historia. Det tog mig flera
timmar att ta mig igenom den. Jag fick stoppa flera gånger för att göra andra meningslösa saker för att inte fullständigt storkna i soffan.
----------------------------------------------------------------------------
Richard Henriksson var väl ändå för skön i Fotbollskanalens soffa - "Jag tycker det är helt meningslöst och löjligt att leka expert och säga vem som ska vinna EM två månader före matcherna spelas" En skön diss till alla så kallade experter. Olof Lundh & co satt där med stela leenden. I samma program lottades Svenska Cupen. IFK får möta ett lag som heter Ramlösa från skåne. Det blir nog en urvattnad tillställning, hö hö..ehe.
------------------------------------------------------------------------------
Det är vårtider.

Det är besöka-malttorpet-för-första-gången-efter-vintern-tider.

I miss that.

Inga kommentarer: