måndag, april 21, 2008

Sommar

Den är här nu. Kanske tillfälligt.
Sommar i april?
Åtminstone är det vår så det förslår.

Man kan säga att CENTRIFUG verkligen tillkallade sommarguden vid rätt tidpunkt via gårdagens sommarprogram. Två timmar fylldes med sköljande och svalkande musik, trutar, kobbar, båtar och vågor. Bara glassen saknades. Sommaren fortsätter - åtminstone i CENTRIFUG i kommande program.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ja, det är verkligen sommar i stan. Solen gassar. Och nästan överallt leenden. Sommarvärmen gör det med människorna. Från hängande läppar och sura anleten förbytts allt till muntra miner när solen skiner. Jag blev så till mig att jag fick göra-av-med-stålar-rycket. Jag klippte håret,
beställde slipade solglasögon och inhandlade en sommarkavaj.
Nu jävlar.
--------------------------------------------------------------------------------------
Men jag saknar en balkong. Ja, jäklar vad jag saknar att sitta på en balkong just nu.
--------------------------------------------------------------------------------------
I fredags damp ett trevligt musikpaket ned på hallmattan. Det var ett tag sen så jag kände inget dåligt samvete. Detta var dock innan jag visste att jag skulle bränna hela ekonomin på en eftermiddag. Men musik med Veronica Maggio, Laurie Anderson & Lasse Lindh gör mig glad. Hans Pool är ruggigt bra men titeln är värdelös. Gissa vad den får mig att tänka på. Just det,
fy fan.
--------------------------------------------------------------------------------------
IFK chockade sig själva med att spela 2-2 på Olympia mot Helsingborg som beskrivs som Sveriges Arsenal. Om det har att göra med alla olika nationaliteter eller sin ineffektivitet tvistar de lärde. Jag tycker IFK vann en poäng rättvist. HIF hade förvisso massor med boll men dom hade faktiskt inte så många klara chanser utöver sina mål. IFK gjorde sina två första bortamål för säsongen. Båda var riktigt läckra. Marcin Burkhardt visade att han verkligen är en klasspelare som jag inte tror IFK kommer få behålla länge. Glädjande var också att backlinjen stod upp igår. Thomas Magnusson som varit rent usel i inledningen vann det mesta i luften, en gång i första halvlek försvann ut på högerkanten för att täcka skott. Det blev livsfarligt direkt. I 2:a halvlek förlorade han två närkamper mot Henke Larsson men i övrigt var han klockren liksom Arvhage. Hoppas det inte var ett engångsfall. MFF väntar på torsdag och det blir minst lika tufft. Den matchen kan IFK spela avslappnat i men knappast inte hemma mot ÖSK på måndag. Det blir en riktig rysare. IFK måste få sin första trea nu.
--------------------------------------------------------------------------------------
Det är lika säkert som att Pontus Kåmark säger "Absolut" eller att Magnus Hedman inleder varje mening med orden "För mig"
--------------------------------------------------------------------------------------
Jag har hyrt Roy Anderssons "Du levande" & Simpsonsfilmen men vem vill sitta inne och
se på film nu? Nej, tänkte väl det. Ut & ät glass.
--------------------------------------------------------------------------------------
Förresten finns låtlistan från igår här.

Inga kommentarer: