lördag, april 12, 2008

Var det detta jag längtade så efter?

IFK tillbaka i Allsvenskan 2008.
IFK tillbaka i Superettan 2009.
Tyvärr.
IFK är LÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån att hålla standarden i Allsvenskan.
Backlinjen håller inte - ens i damernas division 1 norra.

Man kan undra varför jag längtade i fem år på detta?
Total förnedring framför dumburken.
Det återstår nu 26 plågsamma "matcher" innan vi kan börja ladda för Superettan igen.
Ska bli skönt att få se IFK ha en chans att vinna igen.

Och jag hävdar bestämt att Linus Hellman skulle klara sig tusen gånger bättre på högerbacken en rikssopan Whass. Hur många värvningar tror ni IFK gör under EM-uppehållet? Jag skulle rekomendera minst 22. Titta på spelare som Dybendal & Bamberg som tokdominerade i Superettan, nu håller dom inte måttet men skulle säkert göra det i ett topplag. Omgivningen är bara för sorgligt usel.
Usch!
--------------------------------------------------------------------------------
Brynäs överlevde.
Man hängde kvar i högsta serien efter en plågsam säsong.
Tack Boork och tack Sjödin & Molin som nu lägger skridskorna på hyllorna.
Jag glömmer aldrig Molins två mål i SM-Finalen -99.
---------------------------------------------------------------------------------
Det ösregnar i Norrköping, mörkret sänker sig och demonerna har en friplats åt mig till avgrunden.

Inga kommentarer: