söndag, december 11, 2005

Ty störst av allt är kärleken

Jag lyssnar ibland på Eldorado på webben. Snart är programmet förresten tillbaka i FM-radion igen. http://www.sr.se/cgi-bin/p2/program/artikel.asp?ProgramID=2196&Artikel=741212 Där spelar Kjell Alinge ibland musik man inte trodde fanns och ibland hör jag saker jag vill höra igen. Som Hans Appelqvist. Hans musik hörde jag först i Eldorado. Ty störst av allt är kärleken. Jag hittade Hans Appelqvist på en av de otaliga skivetiketterna på webben. Kolla och lyssna själv: http://www.archive.org/audio/audio-details-db.php?collection=8bitrecs&collectionid=8bit0033 Söndagskvällen övergår snart i en ny gråmåndag och ny vecka. 2 veckor till jul. Jul för mig är Kalle Anka, revbensspjäll, glögg och Karl-Bertil. Det borde också vara snö. Jag minns inte när det var snö senast på jul. I fjol var gräsmattan grön utanför. Snöyran drev då in en månad innan jul. I år har det knappt snöat alls. Vintrarna blir allt mer brittiska. Somrarna med för den delen. Jag har ingenting emot en mild vinter, inte alls men till jul vill jag se snö för att riktigt komma in i julstämningen. Fast att Arne Weise inte längre sitter i sin stora fåtölj och tänder sitt ljus innan Kalle har ju dämpat den stämningen. I år sitter Blossom där. Vilken tur, jag kommer ihåg julafton med Ernst. Jag förväntade mig att han skulle inreda hela studion efter all inspiration han säkert fick av det stora stearinljuset som brann alldeles för sakta för att det skulle vara på riktigt. Men i alla fall. Arne Weise. Kolla upp Hans Appelqvist nu.

Inga kommentarer: