fredag, december 30, 2005

Nu måste du ha roligt!

Årets näst sista dag. I morgon är det nyårsafton. Ett nytt år när vi skriver 2006. Gott så, 2005 var väl inget att hänga i julgranen som för övrigt snart kastas ut. På nyårsafton har alla roligt, tror dom i alla fall. Det är i alla fall kotym överallt just nu där det presenteras nyårsrätter och olika sorters champagne. Nu ska alla supa skallen i bitar till sista droppen blubbdricka och åtminstone föreställa sig ha roligt. För alla har det. Roligt alltså, på nyår. Jag minns inte när jag hade roligt sist. Kanske när jag fiskade krabbor i Strömstad för 12 år sedan. Det var kul minns jag. 2006 är återigen ett sådant där sportår, ett år när stora sportevents avlöser varandra. Dom brukar dyka upp ungefär vart 4:e år. När OS och Fotbolls-VM går av stapeln. I Februari ska vi se Sveriges ärorika ishockeylandslag göra bort sig i Turin, första matchen mot Kazakstan. Salo? Hoppas dom inte har spelarhoteller vid någon nattklubb. Å andra sidan har dom flesta hotell en bar. Bengt-Åke får låsa in hela laget så ingen pinsam spelarhistoria dyker upp igen. I sommar går Fotbolls-VM i Tyskland. Jag hade gärna åkt ner men ekonomin är ju bristfällig. Som vanligt. Sverige möter England och Paraguay och Trinidad/Tobago. Alla skrävlar om hur stor segern ska bli mot dom sistnämda. Skulle inte förvåna ett dugg om vi efter Japaner,Japaner, 1-2,1-2,1-2, Vitryssland får skriva in Trinidad/Tobago som en ny svensk sportflopp. Efter VM går Friidrotts-EM i Sverige. I Göteborg. Har dom samma general som vid VM-95 tro? Troligen inte. Gott nytt år till ni eller den som oturligt nog fått läsa allt detta önskar jag. Fira och ha roligt i morgon för det tänker inte jag ha. I ren protest. Jag tänkte istället ha askul och lajbans när alla andra har det urtrist. Vilken dag passar bäst?

Inga kommentarer: