lördag, februari 07, 2009

Välkommen till ringodum..

Jag åt frukost framför tvn. Det brukar bli så. Framför tvn eller datorn. Jag ser fram emot att kunna äta frukost i ett riktigt kök, vid ett köksbord eller ännu bättre ute på en balkong. Kanske kan den drömmen bli verklighet.

Jag zappade och hamnade i TV4 som hade nåt ring-in-program där folk fick tycka till (gnälla) på kanalen. Det ringde en lagom arrogant skåning som jag njöt i fulla drag av när han levererade sin diss över TV4 och ett program som heter "Världens sämsta bilförare" Han undrade varför TV4 istället inte gör "Världens bästa bilförare"

Programchefen skruvade på sig, fick något hånfullt i blicken och sade "jaja, vi får kanske göra ett program för att lyfta fram moralen i trafiken" Visstja, det är ju inte underhållande eller säljande. Attans.

Meningen med programmet är väl att TV4 ska få synpunkter och svara på frågor. Det sitter en panel med TV4-människor men dom säger egentligen ingenting. Jag antar att det här programmet är för att göra ännu mer reklam för sig själva plus att man får in ett antal goa reklamblock som garanterar ännu en säsong av Kändisar som inte kan åka skridskor och att de som ringer in antagligen är anlitade av kanalen..

Jag såg Stinsen brinner...filmen alltså i min dvd igår. Halvsvag film och inte så rolig som jag trodde jag mindes att den var. Extrafilmen, dokumentären med gänget var nästan bättre och Clas Eriksson delade ut en och annan blesyr över kommersiell tv.

"Gör man tv där huvudsaken är att sälja tvättmedel så gör man sällan bra program"

Han har sannerligen något där.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Melodegfestival ikväll. Tröttnar dom aldrig?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det svenskaste av allt är väl att gnälla på vädret. Idag måste jag vara riktigt svensk.

Fyfasen vilket ruttet väder!! Så, nu vare gjort.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Fotboll? Vafan, ingen fotboll??

Jo nu kommer den.

Jag har nog inte upplevt en vinter som varit så tyst om IFK Norrköping som denna. Inte bara från IFK själva, från lokalpressen och inte heller från mig själv.

Jag känner inga förhoppningar, förväntningar eller minsta sug efter den kommande säsongen. 2008 gör fortfarande ont.

Inga kommentarer: