tisdag, februari 24, 2009

Minilogue!

Här kommer ett musiktips mitt i den brinnande natten.
Eller jag borde ha skrivit isande.
Fasen också.

Gick in på radioguruns blogg idag, klickade mig vidare och hamnade i ett hav av musik som lät som The Orb. Inte konstigt att gurun också drog den paralellen. Stavas det så? Lelle lille?

Minilogue är från lille Sverige och gör musik som jag också hade spelat i radio om jag hade haft ett radioprogram. Upptäck deras skiva för bövelen. Upptäck helst CD2 som är fylld med ambientiska ljudlandskap. Upptäck det idag som jag gjorde. Fast det var ju igår. Skivan är från 2008.

Det här är musik som är talande. Bildligt och bokstavligen. Störtskönt. Misstänker att detta passar utmärkt när vi snart har en vårande framtid med ljusa kvällar framför oss. Kanske är det bara mina bilder. Nu får du lyssna och berätta vad du ser. Jag menar inte bokstavligen. Jag ser ju också det du ser när du tittar här nedanför men blunda så tror jag att du får en annan bild.

Smakprov!

Inga kommentarer: