lördag, november 22, 2008

IFK Nostalgiköping?

Foto: Brita Nordholm

Inte så mycket som hänt på IFK-fronten den senaste tiden. Två veckor har förvisso bara gått sedan sista sparken på Parken. Nu opererar förskräckliga grävskopor där istället. Nu blir det konstgräs. Blä. Kanske då inte så konstigt att IFK Norrköping blir lite nostalgiska och ser tillbaka till vad som var bra en gång på detta gräs som nu är förintat.

Dagens silly season-näve innehåller nämligen nyheterna att IFK är angelägna att knyta Pligg till sig, vilket man iof är varje november men den här gången..jag vet inte men det känns lite typiskt IFK om det skulle bli av den här gången.

Kristian Bergström har en vänsterfot som är gudomlig men i ett läge där IFK ska släppa fram sina talanger känns det lite..ska vi säga kymigt? I min värld är vänsterkanten gjord för Christopher Telo. Nu har förvisso Pliggen lirat på innermittfältet i Åtvid av vad jag förstått men inte faen värvar IFK honom för den positionen. Där ska ju (Öl?)-Burken regera...Men visst vore det lite kul med en comeback i IFK av Pligg. Inte minst av nostalgiska skäl men får jag välja ser jag hellre en värvning av Walle.

På Svenskafans skvallras det om att IFK:s nye tränare heter Göran Bergort och presenteras på måndag.

Ta det med en nypa salt. Det gjorde jag. Grovsalt. Boogie var en härlig grovjobbare under sin tid i IFK 91-96 men är han ett tränarämne? Tja, inte vet jag men jag antar att han är scoutad grundligt och inte bara aktuell för att han är tjenis med Tony Martinsson. Att jag vill se en ny, tämligen ung och nytänkande tränare i IFK är en sak men är Boogie rätt man att stå där när snålblåsten och mazarinerna från VM-läktaren haglar mot IFK-bänken? Jag menar att träna Falu BS och Ringarum som han tydligen gjort är ju en sak, att träna IFK Norrköping är en jävla skillnad.

Inte minst med tanke på mazarinligan.

IFK Norrköping-Silly Season 0-1
IFK: -
Silly: Spong
Utvisad: Amuneke

Inga kommentarer: