söndag, september 21, 2008

Sveriges räddaste man

Har aldrig varit något fan av Olle Ljungström direkt men nu gör några av sveriges bästa artister en hyllningsskiva till Sveriges räddaste man. Andra sjunger Olle Ljungström.

Jocke Berg, Uno Svenningson, Tomas Andersson Wij, Ane Brun/Emil Jensen, Bo-Kaspers-Bo och några till. Kanske höstens skiva, åtminstone i min stereo. Den har potential för det i alla fall.

Lyssna här om du vet ditt eget bästa.

--------------------------------------------------------------------------------------

Två filmer passerade min dvd i helgen. Iskariot och Varg. Om den första är mitt omdöme ungefär blahablähä. Varg däremot var sevärd. Mycket för den vackra naturen och musiken i filmen. Intressant historia också som jag antar är lite lättare att ta till sig i en annan del av detta land.

---------------------------------------------------------------------------------------

Brynäs!!! Va i helv...

----------------------------------------------------------------------------------------

Fotboll & fest i goda vänners lag i lördags. Det blev en del fotboll. Och öl. Arsenal vann borta mot Bolton och har tagit sju poäng på den helvetesvecka jag hade såna farhågor inför. Nu är det bara att rulla på..väl?

----------------------------------------------------------------------------------------

Canal+ meddelar jag får en valfri match som kompensation för torsdagens fiasko. Kanske lika bra att passa på illa kvickt innan allt blir som vanligt igen..? Men kan Brynäs plocka lite poäng så kan besöket i chokladhallen mot LHC till och med bli kul.

-----------------------------------------------------------------------------------------

I veckan släpps säsong 7 av Frasier. Prissänkt eftersom det inte finns svenska undertexter.

Tackar.

Inga kommentarer: