söndag, september 28, 2008

Hull av alla lag..

Så har ännu en helg snart passerat. Jag har hunnit med att bli sjuk och bli frisk på mindre än 48 timmar. Nu stundar en ny vecka. En liten ödesvecka för mina fotbollslag. IFK sprattlade till i tisdags men måste nog i alla fall ta 3 poäng i veckans bortafajter mot Örebro och Djurgården. Jag vill gärna tro att vi klipper ÖSK redan i morgon. Dom har inte direkt så mycket att spela för men innerst inne vet jag väl att det kommer bli precis som vanligt.

Ovanligt var att Gunners förlorade hemma. Mot HULL! Katastrofvarning utfärdat. Har nog inte sett ett sådant viljelöst Arsenal på år och dag.

HULL!!!

Ödesmatchen för Arsenals del kommer upp i Champions League i veckan mot Porto. Arsenals säsong kan alltså ödeläggas redan i september för ligan betecknar jag redan som över. Det kan bli en ofantligt ointressant fotbollsvinter.

Hamnade på Haute Culture igår under kulturnatten. Electronicafestival, var det tydligen. Jag gillar ju electronica men det man fick lyssna till igår lät som gröt. Det kändes som musiken drunknade i en tjock havregrynsgröt. Värmekyrkan är ju ett ganska coolt ställe annars, synd att aldrig IFK fick fira återkomsten till allsvenskan 2003 där som man utlovade samma eftermiddag som man åkte ur hösten 2002...

Precis nu släppte IFK startelvan i morgonkvällens ödesmatch.

Laget: Nuredin Bakiu - Mikael Blomberg, Kristoffer Arvhage, Anders Whass,
Mikael Roth - Daniel Bamberg, Magnus Samuelsson, Richard Spong,
Felix Magro - Kevin Amuneke, Russell Mwafulirwa.

På bänken: Sasa Sjanic, Thomas Magnusson, Eirik Dybendal,
Christopher Telo, Andreas Haglund.

Jag sätter en slant på 1-1.

Om någon timme är det avspark i allsvenskans guldfinal mellan Kalmar och Elfsborg. Jag minns tiden när det faktiskt spelades guldfinaler på riktigt. Bl.a 1989.

Inga kommentarer: