söndag, september 07, 2008

Hösten 2008

Sommaren flög som vanligt bort och nu står hösten för dörren.

Vad innebär det?

Den står alltså för dörren så man inte kommer ut?

FLYTTA PÅ DIG JÄDRA HÖST!

Den här hösten kommer jag genomlida alla tiders depp på Parken för inget, absolut inget talar ju för att IFK kommer börja vinna matcher helt plötsligt. Dock tycker jag ju egentligen att Helsingborg hemma och Malmö FF hemma är helt rimligt att ta sex poäng emot. Främst då för att dessa lag inte har så mycket att spela för och inte så mycket för att IFK har grundkapacitet att vinna.

Nog om detta.

Men för att inte den hängande läppen ska landa på mina skosnören så måste denna höst även innehålla uppmuntrande händelser.

Jag håller på att planera min höst för fullt. Jag skulle gärna resa någonstans men det får vänta. Nästa sommar kanske jag har pengar för en utomlandstripp. Hoppas.

Men hösten 2008 får istället innehålla upplevelser, främst av den musikaliska sorten.

I oktober spelar såväl Eldkvarn som Tomas Andersson Wij i staden. Självfallet blir det till att se två av mina favoriter på skivtallriken. Eldkvarn såg jag förra hösten men Andersson Wij har jag bara hört på skiva. På tal om skivor kommer hösten fyllas med ny musik av två kvinnor med säregna röster. Anna Ternheim och Dido. Den sistnämda kan man ladda ner ett smakprov med om man skulle känna för det.
----------------------------------------------------------------------------------------------
I november tänker jag också besöka en hockeyarena för första gången på år och dag när Brynäs kommer till Chokladhallen den 13 november. Jag minns ett besök när Chokladhallen hette något annat och Brynäs fick smisk med 7-0. Om det händer igen tänker jag aldrig äta kexchoklad igen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
För övrigt spelar det ingen roll om det heter 3-5-2, 2-7-1, 9-0-1, 4-4-2 eller något annat så länge som Daniel Andersson är den som slår dom avgörande passningarna.

Inga kommentarer: