måndag, juni 09, 2008

Välkommen molnighet

Nej, jag tänker aldrig klaga på värmeböljan som råder men sådär lite lätt försiktigt sitter jag här i min vrå och viskar att det ska bli rätt skönt med några dagars molnighet och lite svalare temperatur. I synnerhet om nätterna då det är stört omöjligt att somna om man inte sätter bordsfläkten på turbospeed rätt i nyllet.

Hyresbostäder är i farten med att måla om alla fönster i hyreshuset. Jag hoppas det blir klart under dagen så jag kan få ordning i min lägenhet igen. Alltså, det vill säga ordning på det vis som jag ser det och dessutom är jag trött på att gå upp klockan 07:00 för att vara uppe när dom kommer.

Det är dock inte speciellt tungt att gå upp klockan sju nu på sommaren, tänk om det vore så här under vinterhalvåret.

På tal om dekadens så har jag under morgonen skrivit och skickat in en restuppgift till JR. Jag hoppas han blir nöjd så jag åtminstone får den delen av utbildningen ur världen. Till hösten är min målsättning att vara tillbaka med full styrka annars kommer jag inte vara nöjd med mig själv.

Jag fyllde år i helgen. Jag börjar bli gammal påpekades det från flera håll. Ja, nu har man väl uppnått den åldern då man enligt normen ska skaffa familj och volvo. Det kanske blir så en dag, det är bara det att jag tycker att det livet verkar så ofantligt ointressant ena stunden och vill intala mig själv att jag minsann är en bohem som inte...men så i nästa stund så vet jag varken ut eller in. Jag måste väl hitta rätt först, det tror jag ibland att jag har gjort men så förändras den illusionen lika snabbt igen.

Jag lämnar ämnet. Så här kan man ju inte hålla på.

EM har börjat. Nähä? säger du det, säger du. Ganska trista matcher hittils får jag säga. Till viss del är det TV4:s värdelösa kommentatorer och experter som drar ner min entusiasm för EM. När man inte kan njuta av matchen utan istället sitter och är irriterad över hur många gånger Hedman ska klämma in "för mig" i varje mening, hur dumdryg Ekwall är eller hur många uppenbarheter Kåmark ska kväka ur sig på en kvart så är det knas.

Nu hörde jag att Backe ska göra comeback framåt veckan.

HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Holland-Italien ikväll ska bli en gobit. Förstör nu inte den matchen TV4 utan var helt tysta i 90 minuter är ni snälla.

Tack på förhand.

Inga kommentarer: