måndag, juni 16, 2008

Blixt & dunder

Det blixtrar och det dundrar utanför. Det är en måndag då det inte händer så mycket* men det gör ingenting. Jag har tillbringat nån timme med en Läckbergsk deckare. Hon lyckas fånga mig nästan direkt i sina böcker. Det är inte dåligt det.

Ja, det spöregnar utanför. Jag såg blixten slå ner i tornet på Baptistkyrkan. Ja, det tycktes så åtminstone men som tur var så var blixten inte riktigt så nära.

BRAAAAAAAAAAK

Ojdå, nu dånar det på ännu mer.

IFK Norrköping har just meddelat att Sören Cratz sitter kvar som tränare säsongen ut. Tack för det. Äntligen ett klokt beslut från Ektorpsgatan. Ett nytt tränarbyte hade tagit kålhuvudet på soppan. Dessutom har Cratz fått någorlunda ordning på defensiven. Nu fattas bara att Sama är frisk och att en flaggstång värvas. Ryktet säger att det finns ett missnöje i spelartruppen med Cratz omoderna ledarstil. Håll käft och gör ert jobb, är min åsikt. Var det inte Boorken som en gång hävdade att "spelarna är soldater och tränaren är general"

Bra att inte IFK lyssnar för mycket på spelarna här och gör som Brynäs IF gjorde i vintras då man tillät en spelarrevolt...

På tal om Brynäs IF så är det årsmöte ikväll. Det kommer säkert att koka. De som följer Brynäs på närmare håll än jag har inte många vackra ord att säga om BIF och särskilt inte efter det att man säljer sin målkung Brendl till Ryssland.

Men ingen hockey nu, den misären tar vi framåt oktober.

Istället ett musiktips. Melissa Horns debutalbum Långa nätter. Det är skön sommarpop som blir riktigt allvarligt och eftertänksamt på "Kungsholmens hamn"
Viktigt.

Jädrar vad det öser på nu.

Inga kommentarer: