tisdag, mars 11, 2008

Boork is back

Till Brynässpelarnas fasa är Boorken back in town. Spelarupproret i höstas när 30 onyktra matroser gjorde myteri mot sin kapten föll inte väl ut. Brynäs rasade till en välförtjänt jumboplats och får nu kvalspela för överlevnad. Då återkommer kaptenen med en mörkare blick än någonsin och ett ondskefullt leende som säger "Hej pojkar, har ni saknat mig"


Den här bilden tycker jag är talande. Boorkens blick berättar att - nu får du jävlar imej slita arslet av dig om du ska ha någon speltid..

Men jag gillar Boork. Tyckte det var helt rätt när han kom till Brynäs och började göra sig av med bekväma spelare. "Jag har inte mycket till övers för spelare som tycker synd om sig själva" sade Boork och kickade ut lirare som Wahlberg & Miettinen.

Och resultat kom. Brynäs lyfte till slutspel två år i rad men så i höstas ville inte spelarna lyda sin boss längre och gjorde myteri. Ett myteri dom nu själva får betala priset för. Boork is back men tyvärr tror jag inte det kommer räcka. Hade Brynäs istället inte vikit sig för spelarna i höstas och behållt Boork tror jag Brynäs lirat slutspel för tredje året i rad. Det var ett stort misstag. Jag skrev på bloggen då att Brynäs grävde sin egen grav. Den graven är nu halvt färdiggrävd. Men det är inte Boork som är dödgrävaren här utan ett 30-tal spelare som med sin naivitet trodde att man kan vinna matcher utan att behöva kämpa så mycket och ville slippa en diktator som bestämde hur laget skulle spela.

När spelarrådet i somras ska ha kommit med förslag hur Brynäs skulle spela lär Boork ha kastat deras förslag i soptunnan och sagt "Det är min linje som gäller" Helt rätt. Det är nämligen så det funkar. Alla andra elitserielag har också en boss och ett 30-tal spelare som genomför strategierna. I Brynäs ville alla spelarna vara sin egen boss och..ja det gick ju bra.

Nej, Brynäs åker ur i år och det beror inte på tränaren. Det beror på 30 dödgrävare som gjorde myteri mot sin kapten vilket fick hela fartyget att gå på grund och till slut sjunka till havets botten.

Foto: www.brynäs.se

Inga kommentarer: