torsdag, januari 17, 2008

IFK-miljoner och januarimörker

IFK får sköna miljoner via ett riskkapitalbolag. Näringslivet i Norrköping går in och gör sitt för att IFK inte bara ska spela i Allsvenskan utan även uträtta något i den. 10 miljoner får IFK via detta bolag där bland andra FredrikLundberg ingår. Lundberg som på egen hand "gav" IFK just 10 miljoner inför den dystra säsongen 2002. Vi vet ju alla hur det slutade men nu känns det inte som att soppan kommer att bli oätlig. Det finns bättre ingrediender i den och framför allt betydligt klokare kockar som rör i soppan.

Det har viskats som Marcus Allbäck. Kanske, kanske är det inte så osannolikt ändå. Det pratas också om Rami Shaaban. Tänk er både Allbäck och Shaaban i IFK. Ganska otroligt men ändå inte. Däremot en väldigt rolig tanke.

Hur som helst. IFK Norrköping är tillbaka på fotbollskartan. Vi är med och bråkar med dom stora gossarna. Dom ekonomiska musklerna kommer ge åtminstone ett stabilt mittenlag 2008.
På avivägar har jag hört att Peking Fanz ska byta sida på Östra Läktaren. Parken byggs som ni kanske känner till om för dyra miljoner. Bortastå är först att rivas vilket gör att motståndarfansen kommer husera på Berget denna säsong. Ska bli intressant att flytta lite längre bort på Östra, till den plats där PF var placerad under sin första tid i slutet på 90-talet. Jag ska också fixa ett årskort detta år. Får bli när CSN har kommit.

Jaha och annars? Jag har varit ganska frånvarande från denna blogg. Har ni saknat mig? Jaså inte.

Hrmpf.

Nåväl. Lite har hänt. Alltså LITE har hänt. Skolan har nästan tagit knäcken på kolan i skallen. Mitt bredband har varit ännu segare än samma kola. Jag lät bli att raka mig på över en vecka. Nu är skägget borta. Det känns bra. Skäggapan försvann. P6 övergår i P7. Hur skönt är det inte att det helvetiska grupparbetet är över och att istället få sjunka ned i föreläsningssalarna? Visst finns det rester att göra från denna kurs framåt våren men jag känner ingen stress. Under dagen hann jag dessutom skriva på två av dessa rester som i stort är klara. Begriper inte var ifrån jag fick den energin någonstans egentligen.

Vad annars? Jag laddar ner en EP med Scanner och lyssnar på I cannot forget och Radial nerve i timtal. Musiken räddar mig återigen. Electronica ifrån Bulgarien landar också i mina öron tack vare Sektor. Hans musik låter som Moby. Anton Lennartsson lyssnar jag också på. Ambient som sköljer rent mina mörka sinnen. Väntar forfarande på skivan Ingrid skulle sätta ihop och skicka mig. Hon måste ha glömt bort mig på riktigt nu. Jag fick ett mejl ifrån Ryssland. Ifrån Ilia Belorukov. Han hade hittat sin låt i Centrifugs spellista och tackade så mycket för att vi hade spelat hans musik. Ilias musik är ocksåsom balsam för mörka tider.

Januarimörker.

Jag längtar efter IFK-premiär och till Kent-spelning. Jag längtar efter våren. Jag längtar efter sommar. Jag längtar efter värme. Jag längtar efter kärlek.
Kom då.

Inga kommentarer: