måndag, januari 21, 2008

Dravveleuphoria

Tänk om livet vore som i CYBERSPACE.

Mitt i ett klipp på Youtube bestämmer sig datorn för kollaps.

KRASCCCHHHHHHHHHHHHHHHHH.

Fast det är nog kallops.

Livet känns som en ständig kallops.

Utan morötter.

I Televisionen sitter ett bekant ansikte. Claes heter han bestämt.

Han berättar utförligt om något förfärligt.

Förträfflig var helgen.

Fast nästan allting blåste bort.

Jag landade i en svensk långfilm från 90-talet i VHS.

Ny svensk film ser jag i veckan på DVD.

Kaffet kallnar.

Utanför faller ett isigt regn.

Alla, nej men många talar om Röda nejlikan.

På Östgötateatern sätts snart Romeo & Julia upp.

Den enda teaterpjäs jag någonsin sett live.

Jag bor i en stad där utbudet på kultur är brett.

Ändå blir det nästan bara konserter.

Jag vill uppleva mer.

Här och där.

Jag vill åka till Hasse & Tage museet i Tomelilla och åka till Stockholm och gå på Medeltidsmuseum.

På Kulturhuset.

Saker att göra i sommar.

Tomelilla ska ske.

Många oroliga mejlar inte och undrar när Centrifug börjar igen.

Det kulturella radioprogrammet.

Eller åtminstone ett radioprogram.

Svaret är att jag inte har en aning.

Just nu.

Högtalarna i bokhyllan fylls med Yvonne Connors röst ännu en gång.

"I'm waiting for life to start"

Hoppas det börjar riktigt snart.

o-tack och spenat till vädret.

Inga kommentarer: