söndag, oktober 22, 2006

Precis så ljust det ska vara när det är mörkt

Grådaskmisär.

L.T FISK:s låt "Precis så ljust det ska vara när det är mörkt" speglar denna höstdag.

Hans skiva eller skivor är svårfångade. Dom finns inte ens på www.dotshop.se

Men där finns Hans Appelqvist. 23/10 kommer "Naima"

Strax bänkar jag mig för att se "El Clasico" Real Madrid-Barcelona.

Helgen har varit lat.
Vila mellan det ena grupparbetet till det andra.
Det behövdes.

Anna Ternheim på Flygeln 3 november.
Jag vill gärna gå.
Hoppas inte att biljettpriset är allt för hutlöst.

Nya skivan är en sån som växer.

"A tribute to Linn" och "Halfway to fivepoints" gillar jag X-tra mycket just nu.

Jag gillar också Marit Bergmans nya riktigt mycket.

Lågmäld melankoli.

Ljuvligt.

Anna & Marit gör min höst.

Däremot har min stereo börjat uppträda konstigt.

Det kan helt plötsligt, i ett riktigt fint gitarr-solo säga SKRAPASKRAAAAAP

Sluta med det.

Inga kommentarer: