onsdag, augusti 12, 2009

What's this word called love?

Tack vare Spotify fick jag ikväll en nostalgisk rysning genom kroppen när jag lyssnade på C+C Music Factorys A groove of love. Detta är nämligen den allra sista låt som spelades i Kjell Alinges PPP3 som sändes på 90-talet. Jag glömmer aldrig hans sista monolog den här januarinatten.

Nu är det strax dags för sax.
Vi ska klippa av.

What's this word..world..word.

Skitsamma! vi är befriade.
Skriv inte och berätta vilken skiva det var vi spelade för det har vi redan glömt!

Radioprogrammet PPP3 återuppstår aldrig mer igen, nästa lördag kommer ett långt föredrag om tornyvlarnas kärleksliv i belgiska kolgruvor.

Ja, det kan ju tyckas vara en smula dåraktigt att komma ihåg sånt här men jag var 15-år och Kjell Alinge var min stora förebild. Jag ville också göra det han gjorde.

Här är låten om du också vill vara nostalgisk.
(Eller hur, om det är mer än en person som kanske läser denna smörja som överhuvudtaget vet vad jag yrar om så får den personen en saltgurka nästa gång vi ses)

Men här är PPP3:s slutlåt (tyvärr utan Kjells briljanta slutord)



Fast den där monologen som höll på 5-6 minuter har jag ju minsann kvarglömd på nåt skräpigt kassettband.

*Letar som besatt i förrådet och väcker alla mina grannar*

1 kommentar:

Robert sa...

jag tror inte det är mer än en