måndag, augusti 03, 2009

Min dinosaurie sjunger sällan själv

Jag har en efterlysning. Jag letar efter svenskt 90-tal på skiva. Jag vill höra på snarlik musik till eminenta grupper som Webstrarna, Docenterna, Pontus & Amerikanerna. Solopojkar som David Shutrick och soloflickor som Irma Schultz.

Och det ska vara på swedish! Kom inte dragandes med grupper som This perfect day, Popsicle eller Wannadies. Även om det är tokbra det också och 90-tal så det sprätter om det. Nej, 90-talspop på svenska vill jag ha. Förslag??

Nu finns VapnetSpotify. Jättejättejättebra, tycker jag.

Det är inte 90-talspop men duktigt bra i alla fall.

Så det så.

Men inget slår Pontus & hans amerikaner. 1991 kom tillbaka!

Du vet nog hur det känns då allting tycks gå din väg
Så faller det ett regn och livet hängs ut på tork

Inga kommentarer: