söndag, juni 07, 2009

Shot in the back of the head

Nationaldagen lider mot sitt bistra slut. Ernst-Hugo har levererat sitt "Danskjävlar" och jag är 165 kronor rikare. Hurra. Inget Blågult i nästa sommars Fotbolls-VM således, lite synd men dom där tre dötrista matcherna i gruppspelet kan vi nog överleva. I sommar är det Confederations Cup att hålla till godo med men handen på hjärtat så är jag faktiskt ganska trött på fotboll just nu.

Under kvällen fick kvarteret en alldeles egen konsert spelad för sig då någon i hyreshuset lirade Nationalsången på elgitarr på sin balkong antar jag. Trevligt initiativ må jag säga även om jag först undrade var i helskotta musiken kom från..

En sånhär juninatt ska man ju inte sitta och blogga (det regnar förvisso) men jag skyller på min envisa förkylning som nu har fått sällskap av tandvärk. Aj! Två alvedon på det här så däckar jag snart som en klubbad säl och drömmer mina drömmar om tillexempel den där flickan i en cole porter sång.

Och i morgon är det val.
Har vi något val?
Eh, flåt.

Inga kommentarer: