lördag, juni 06, 2009

Jag skulle byggt min mur mycket högre

Den årliga sommarförkylningen håller sitt grepp. Snörvel och host. Det är inte roligt det här. Ute skiner fåglarna och solen kvittrar eller hur va det nu? Här sitter jag med tårfyllda ögon och en näsa som är rödare än Sir Alex.

Men jag ska väl inte klaga. Jag har allt jag behöver i form av doping från apoteket för att snart bli frisk. Sprang ner till snabbköpet där jag råkade smitta några miljöpartister. Inhandlade vad jag behöver och då köper jag jordgubbssaft! Why? Jaja, jorden snurrar eller om det var min skalle. Löpsedlarna meddelar att Daniel Westling varit ute på en joggingrunda. Jag förstår inte det här, det har jag aldrig gjort. Jag säger återigen why? Men allvarligt talat vem, vem, vem utbrister -Nämen hörru kolla va' bilder på Daniel i joggingspåret! Nu måste vi köpa upp hela upplagan.

Vi tar ett tredje why? på en gång. Daniel Andersson startar i Blågults kamp mot Danskjävlarna. Det är förvisso rätt strongt av en sån genuin sopa att gång på gång platsa i landslaget, men jag tänker varken förstå eller acceptera det, det tänker jag inte. Förövrigt vinner Danmark med 0-1 ikväll och då utbrister vi på Ernst-Hugos vis:

Inga kommentarer: