söndag, maj 06, 2007

Denna dagen ett liv...

Var det inte så han sa farbror Melker?

Saltkråkan. Det är sommar. Skulle vilja ha ljud från Saltkråkan till Centrifugs sommarspecialare. Jag vill sampla Melker eller Söderman.
Jag letar för fullt efter ljud som är sommar. Jag samlar på mig allt som kan användas och lyssnar på drösvis av musik som låter somrig. Detta sänder vi troligtvis den 29 maj. Bör inte missas.

Besökte idag vårt sommartorp utanför Finspång. Där har jag upplevt många barndomssomrar. Minnena återvänder alltid när jag går runt där. Det gjorde jag idag. Bildbeviset finns här nedanför.

Allt där är nostalgi och allt som hörs är trädens susande. Denna vandring borde jag givetvis ha spelat in. Fotsteget mot dom torra kvistarna och gräset. Fåglarnas sång och som sagt trädens susande. Sommarljud jag saknar.

Nåväl. Bilder var det.



Det stod kvar på samma plats, Malttorpet.


Denna vy hade jag när jag som 10 eller 11-åring satt på den platta stenen, åt chips och lyssnade på Clabbe i radion.


En getingbilla har vi nästan varje sommar i just denna nock.


Utsikt över den idylliska hagen.


Äppelträdet.


På denna soffa hade vi en gång serietidningsläsar-maraton.



Jag fann en Jul-Kalle från 1982!

Inga kommentarer: