onsdag, maj 16, 2007

Den analoga teknikens tjusning

Jag tror jag ljög här tidigare i veckan när jag skrev att gårdagens Centrifug skulle bli kanske det bästa någonsin då jag inte hade tagit med i beräkningarna att analoga CD-spelare ibland är väldigt opålitliga.

Det var den igår. När Tang Kai kablades ut ville inte CD-läsaren vara med längre. Det hoppade och hackade. Sorgligt nog fick vi skrota den första mixen så det blev varken "Människornas ögon" av Hans Appelqvist eller Toms diner med Suzanne Vega. Visste ni förresten att Toms diner är samma diner som Monk's - resturangen från Seinfeld.

Det blev Appelqvist i alla fall. Två låtar från Sifantin och mörkret och resterande musikmixar tolererade CD-spelaren men stunder som dessa gör att jag funderar på att överge den analoga tekniken och gå över till digitalt. Något att fundera på över sommaren.

Låtlistan från programmet igår hittar du i alla fall här.

Inga kommentarer: