måndag, oktober 12, 2009

Melissa Horn - Säg ingenting till mig

Oj! Nog för att singeln "Lät du henne komma närmre" bådade gott men inte fasen anade jag att Melissa Horns nya platta skulle vara så här satans fullständigt fan lysande bra! Det är här höstens platta hittils. Den här flög in i mitt hjärta på första lyssningen.

Jag är lyrisk, det är jag inte så ofta men nu blev jag det. I bloody love it. Som ni då förstår är detta ingen glad jävla trallpopstramsplatta som går i dur. Nej, detta är moll rakt av. Underbart. Det här är en platta med känsla, stundtals får jag rysningar. Jävlar i mej. Det här var bra. Den blå måndagen blev plötsligt rätt skaplig.

Inledningsspåret Jag kan inte skilja på




Sedan går plattan i samma stuk. Vemod, melankoli och lätt nostalgi. Om förlorad kärlek, olycklig kärlek, kärlek som var och som inte var, blir eller blev. Rätt in i hjärtat. Grattis Sverige.


Hur ska du veta
om ingen lärt dig hur
hur ska du våga chansa
du som aldrig haft nån tur


Bästa spår: Lät du henne komma närmre/Fall fritt

Inga kommentarer: