fredag, februari 22, 2008

Mitt cyniska hjärta flimrar när mitt livs kärlek drar sin kniv

Jag var på Kent-konsert häromsistens.

Det var inte klokt.

Eller, jo det var det ju. Mycket klokt men det är inte klokt hur hög man kan bli på en musikalisk upplevelse. Allting nådde sitt klimax när Jocke Berg & co basunerade ut extraverserna av Mannen i den vita hatten. Allting stegras mot extas. Euforin räcker inte till. IFK:s vänsterytter skrev i sin blogg om att Jocke Berg är gud. Det var ett väckelsemöte. En kick jag vill uppleva igen och igen och igen.


..så du tog min hand i vimlet
och sa älskling allt är skit
och mitt cyniska hjärta flimrar
när mitt livs kärlek drar sin kniv
du sa vi följs väl åt till himlen
men gör det bästa av vår tid.

Mannen i den vita hatten (16 år senare)

Inga kommentarer: